  • Data: 2005-06-01 23:13:17
    Temat: Re: Formalnie bezdomny ;) ? - gdzie i jak sie mam zameldować ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    PAweł wrote:

    > Niekoniecznie (chyba??),- jesli i w Polsce i w Czechach nie będziesz
    > mieszkać pełnych 180 dni w roku to w obu tych krajach nie obejmie Cię
    > obowiązek podatkowy:).

    nie
    będzie się musiał rozliczyć, ale tylko z tego co zapłacił w danym państwie.
    Po za tym, żeby tak wyszło, to trzeba by jeszcze np. niemcy do tego
    wciągnąć.
    jest jeszcze jedna pułapka, ale to trzeba dokładnie przestudiować umowy
    o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    chodzi mi o to, że jak w żadnym państwie się "nie mieszka" to podlega
    się temu państwu, którego ma się obywatelstwo.
    Sądzę, że nikt tego w prakyce nie przerabiał, bo nikt się nie
    zastanawiał, że ktoś będzie aż tak kombinował.,