    From: Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Forma dzialanosci w kontekscie przyszlego biznesu
    Date: Fri, 14 Jan 2005 00:29:46 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@82.160.29.66

    "Looxs" <l...@o...pl> naskrobał/a w
    news:cs6uma$jd3$1@node3.news.atman.pl:

    > inwestorem i jesli tak to jaka, biorac pod uwage, ze pomyslodawcy
    > brak wolnych srodkow...?
    > Kapitalowa (wlasciwie chodzi o Sp. z o.o. czy osobowa?

    Kapitału zakładowego nie trzeba od razu wpłacać.

    > W tym drugim przypadku sa spore obiekcje, ze pomyslodawcy nie beda
    > mieli wplywu na pozniejsze decyzje tego wspolnika, ktory wniesie
    > wiekszosc kapitalu i rozdawal bedzie karty?

    Co powiesz na spółkę komandytową?
    Są w niej dwa rodzaje wspólników: komplementariusze, którzy mają całą
    władzę, ale i ponoszą największą odpowiedzialność oraz komandytariusze,
    którzy dają tylko wkład, nie mają prawa do prowadzenia spraw spółki
    odpowiadają tylko do wysokości wkładu.
    Oczywiście od tych zasad są wyjątki ("chyba, że umowa spółki stanowi
    inaczej"), ale generalnie tak to działa.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.