  • Data: 2023-07-21 00:28:24
    Temat: Re: Fikołki prawnicze - cześć pierwsza
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.07.2023 o 22:50, m4rkiz pisze:
> [...]
    ka-przeklejala-metki-w-sklepie-kuriozalna-decyzja-p,
    nId,6911735#crp_state=1

    > no spoko, ale tam w uzasadnieniu jest ostatnie zdanie, że ze względu na
    > automatyzację procesu, zdaniem prokuratora nie mamy do czynienia z
    > oszustwem a próbą kradzieży
    >
    > i ja bym się w sumie zgodził - że jeżeli próbowała wynieść towar, płacąc
    > za jego część to 'bardziej' kradła niż oszukiwała

    "kobieta na stoisku z warzywami zmienia metki na pomidorach malinowych,
    oznaczając je cenami tańszych buraków"

    Więc to nie jest tak, że chciała zapłacić za mniej pomidorów, a wynieść
    więcej pomidorów (czyli resztę pomidorów chciała ukraść).

    Zapłaciła za buraki, a chciała wynieść pomidory.

    Hmmm...
    Jeżeli w salonie samochodowym zapłacę za jednego Fiata 126p, a wyniosę
    dwa - to jest to kradzież tego drugiego fiata 126p?

    Ale, jeżeli zapłacę za jednego Fiata 126p, a wyniosę Porsche 911 - to
    jest to kradzież, czy oszustwo?
    (czyli na Porsche 911 nakleję metkę Fiata 126p)

    Przy założeniu, że w salonie samochodowym jest kasa samoobsługowa ;)

    Innymi słowy, czy naklejając na Porsche 911 metkę od Fiata 126p, płacę
    część za Porsche 911, a resztę Porsche kradnę, czy jednak płacę za Fiata
    126p i (oszukując salon) wynoszę Porsche 911?
    Na paragonie będę miał Fiata 126p, bo taką naklejkę kasa zeskanowała, a
    nie Porsche 911...

    Więc, płacenie za buraki (bo tak było na metce) oznacza, że zapłaciła za
    część pomidorów, a resztę pomidorów chciała ukraść?
    Czy jednak, że zapłaciła za buraki, a chciała wynieść pomidory?

    Pozdrawiam
    Piotr