  • Data: 2011-03-28 21:27:46
    Temat: Re: Dziwny obowiazek przedsiebiorcow...
    Od: adam <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jakbyś na podstawie tej opłaty skonstruował obowiazek składania
    > takioego sprawozdania?
    > Bo ja to widzę tak.
    > Art 286.1 Podmiot korzystający ze środowiska w terminie, o którym mowa
    > w *art. 285 ust. 2* i 4, przedkłada marszałkowi województwa wykaz
    > zawierający informacje i dane,[...]
    > Art 285 2. *Podmiot korzystający ze środowiska wnosi opłatę* do końca
    > miesiąca następującego po upływie każdego półrocza.
    > Czyli sprawozdanie składa podmiot który *WNOSI" opłatę, ten, który nie
    > płaci nie musi zgodnie z tą konstrukcją takiego czegoś składać.
> [...]

    Ja tam składam, akurat to kosztuje mnie jakieś 8 zł i godzinę pracy,
    niech się odczepią. Natomiast art 286 - wg mnie nie ma żadnych
    zwolnień, tak jak cytujesz art 286 mówi że podmiot składa wykaz i
    koniec. Z tego że płaci zero nie wynika że nie składa sprawozdania
    Ale oprócz opłaty paliwowej jest cały szeregi innych: Ustawa o odpadach,
    Ustawa o opłacie produktowej, Prawo ochrony środowiska, Kobize, Kioto,
    Reach i czort wie co jeszcze. Pracuję po 12 godzin, żeby sprostać tym
    wymaganiom muszę zap...ć po 16, albo zatrudnić dwie osoby i po pół roku
    zamknąć firmę z powodu nadmiernych kosztów. Czy nie można dla małych
    firm wprowadzić jakiegoś ryczałtu, chętnie zapłacę, budżet będzie miał
    wpływy, a ja spokojnie poświęcę się prowadzeniu firmy, a nie głowieniu
    się czy gówno które właśnie spuściłem to zanieczyszczenie czy nie, i w
    który sprawozdaniu go ująć.
    Adam