  • Data: 2010-04-19 08:30:38
    Temat: Re: Dziwne rzeczy ze spadkiem
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hqgsvk$v4$1@news.onet.pl...

    > To raczej nie chodzi o gospodarstwo. Tam jest wyrażnie troje
    > spadkobierców. Dla gospodarstw obowiązywał w tym czasie zakaz podziału,
    > więc byłby tylko jeden.

    Nie chodzi o gospodarstwo. Chodzi o chalupe w miescie - bo domem ciezko to
    nazwac:P Dla mnie istotne jest czy mozna wyprostowac jakos stan faktyczny
    domu bo jak mowilam polowa nalezy do Babci zmarlej w latach 40 po ktorej
    defaultowo odziedziczyli jej synowie S1 i S2 i byc moze dziadek. Zalozmy
    jeszcze ze dziadek nie przekazal domu za zycia ani drugiej zonie, ani synom
    s3 i s4 bo znajac swiadomosc prawną w tej rodzinie szansa ze to zrobil jest
    liczona w promilach. Sadze ze bylo tak - ze po smierci dziadka nikt nic ze
    spadkiem nie robil - i defaultowo on stal sie "wlasnoscia" zony drugiej. Gdy
    ona zmarla - synowie S3 i S4 przeprowdzili postepowanie spadkowe po niej.
    Pytanie w jaki sposob mozna, jesli mozna jeszcze do wlasnosci domu dopisac
    synow s1 i s2. Z jednej strony - pewnie jest jakies przedawnienie, z drugiej
    prawo do spadku nie ulega przedawnieniu. Nie bardzo potrafie znalezc
    odpowiedz jak musiala wygladac wlasnosc domu na samym poczatku czyli za
    malzenstwa babci nr 1 i dziadka ze babcia, ktora zmarla jako pierwsza ma
    tego domu 50%. To jest chyba pierwszy poziom, zagadki ktory nalezy
    rozwiazac - aby moc dalej widziec jak sie ukladaly przynajmniej teoretycznie
    podzialy spadku dalej

    LH