    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie spadku po "przyrodnim" rodzenstwie
    Date: Sat, 6 Sep 2003 12:21:50 +0200

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:bjau83$at$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > akurat
    > rodzenstwo

    > "W praktyce" jak to Pan mówi to jest wiele rzeczy których próżno
    > szukać po kodeksach :)
    > Np. "w praktyce" to pewnie nie jeden uważa że dać komuś po gębie
    > albo coś komuś ukraść to norma.
    >
    > Sam Pan doszedł do tego że kodeks (czyli język prawny, a zatem i
    > posługujący się nim ustawodawca) nie rozróżnia rodzeństwa
    > przyrodniego od rodzonego. I to powinno Panu wystarczyć.

    Wystarcyloby mi w zupelnosci, gdyby nie to, zw w KC i KRO ine ma napisane
    co to "rodzenstwo", a zwyczajowo rodzenstwo to brat i siostra,
    brat przyrodni i siostra przyrodnia to rodzenstwo przyrodnie,
    natomiast kuzyni i kuzynki to "bracia cioteczni"...

    Stad jak pisalem pytanie (nie ja je zadalem) jest nietrywialne.
    Mozna sobie bowiem wyobrazic, ze skoro potocznie
    brat przyrodni to nie dokladnie to samo co brat, to skoro
    KC w tej sprawie milczy to moze w ogole brata przyrodniego
    "nie zauwaza" podobnie jak i konkubenta.

    Boguslaw

    Boguslaw