    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzieci same w domu - policja
    Date: Wed, 25 Apr 2012 22:58:59 +0200

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:jn9ku3$b8g$1@inews.gazeta.pl...

    > No ale nawet tak ogólnie rzecz biorąc, to jak sobie wyobrażasz
    > 24-godzinną opiekę nad 11-latkiem, którego rodzice pracują?

    Nie wyobrażam. Też mam dzieci. Czasem szkoła załóżmy ogłasza, ze mają
    jakieś tam wolne. Do zamrażalnika dzieci na ten dzień nie włożysz.

    > Z kolei chyba żaden przepis nie mówi o tym, że dziecko w tym wieku musi
    > przebywać pod stałą opieką.

    Dokładnie, tylko nie znam po prostu miejscowych realiów. Nie wiemy, co te
    dzieci robią pod nieobecność rodziców i czemu sąsiadka je nachodzi. Nie
    wiemy co powie Policji sąsiadka. Nie wiemy zresztą jeszcze kilku innych
    rzeczy. Dlatego napisałem, że w świetle przedstawionych faktów Policja moze
    ewentualnie sąd powiadomić, że dzieci kilka godzin dziennie są bez opieki i
    na tym sie sprawa skończy. nie sądzę, by sąd cokolwiek w tym wypadku
    przedsiewziąć, bo po opisie oceniając sytuacja wydaje mi się całkiem
    normalna.

    Otwartą kwestią pozostają argumenty tej sąsiadki. Moze te dzieci załóżmy
    jakoś hałasują ponad rozsądną miarę pod nieobecność rodziców - no ale
    zamiast je nachodzić wówczas sensowniejsze wydaje się porozmawianie z
    rodzicami, by zwrócili młodym uwagę. Ja nie chcę tutaj propagować
    pieniactwa, ale niezłym rozwiązaniem byłby telefon na Policję, że jakiś
    babsztyl dobija sie do wystraszonych dzieci pod nieobecność rodziców.
    Patrol by spacyfikował sąsiadkę i może by znalazła sobie miejsce w życiu,
    ale jeszcze raz napiszę, że dokąd się da, to odradzam takie furiackie akcje
    w sąsiedztwie, bo nakręci się fala wzajemnych doniesień, pomówień i innych
    wątpliwych uprzejmości. Szkoda życia na to.