  • Data: 2010-05-04 08:15:19
    Temat: Re: Działka - za mała na podział
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    maxi pisze:

    > Czy to oznacza, że sąd nie dokona podziału fizycznego, więc z "opcji
    > zniesienia współwłasności" pozostaje spłata drugiej strony lub sprzedaż
    > przez licytację?

    Wiesz, skoro jest to samowola budowlana to zasadniczo kara finansowa +
    rozbiórka. Ale to PINB z urzędu powinien się tym zająć.

    Bo tutaj jak rozumiem jest jakaś awaryjna próba zmuszenia
    współwłaścicieli do czegoś w celu szybkiego zalegalizowania samowoli?

    > Sąd w ostatnim piśmie wzywającym na sprawę wpisał "pouczenie", że jedna ze
    > stron może być obciążona kosztami procesu, jeśli "postępowała conajmniej
    > niewłaściciwie"...

    W tym przypadku - jak rozumiem - są dwie strony: inwestor domagający się
    sądowego nakazu podziału działki oraz inni współwłaściciele?

    Na moje oko to ten inwestor, skoro domagał się podziału, który z
    przyczyn formalnych nie jest możliwy - bo w sumie co współwłaściciele
    mają do jego kombinacji?

    Ale głowy nie dam, bo polscy sędziowie miewają kłopoty nawet ze zwykłym
    dodawaniem :-P