    From: "marecki" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzaiłalność firmy Cypryjskiej a Polskie prawo
    Date: Sun, 14 Mar 2010 07:04:48 +0100

    wiadomości news:4b9bcc27$1@news.home.net.pl...

    > Mam pytanie: jesteś imigrantem, że nie znasz zasad pisowni przymiotników
    > oraz nie wiesz, że "poza" to w tym przypadku jedno słowo?

    hazard? :)

    > A co się dzieje, jeśli ty - żyjąc w Polsce - nie przestrzegasz np. zasad
    > szariatu, hmm? Co może zrobić jakiś idiota ze Zjednoczonych Emiratów
    > Arabskich, jak mu się nie podoba, że w polskiej telewizji zobaczył Polkę
    > chodzącą bez przyzwoitki po polskich ulica i to z odsłoniętą twarzą?
    Hmm w internecie to troszke inaczej chyba - ustalanie miejsca popelnienia
    czynu jest dosc subiektywne w zasadzie i zalezy od dobrej woli sadu.. Znam
    czlowieka ktory bedac polakiem mial troche problemow za strone erotyczna w
    domenie .gr (u nich to zakazane jest), ale koniec koncow skonczylo sie tylko
    na zabraniu mu domeny... A skoro jestesmy w UE to koniec koncow gdyby sie
    uparli pewnie mogliby wystawic europejski nakaz aresztowania, Polska raczej
    by nie deportowala (w mysl KK nie odpowiada sie za przestepstwa popelnione
    za granica jezeli nie sa przestepstwami w mysl polskiego prawa) , ale inny
    kraj juz moze tak.

    Hmm wszystko zalezy od tego co sie kryje pod haslem dzialalnosc w Polsce ;)
    Np. konto bankowe w polskim banku (czy nawet domena)... Jestem przekonany ze
    polskie wladze bez trudu moga je zablokowac, jezeli dzialanie bedzie
    niezgodne z polskim prawem.
    Z handlem jakos podobnie skoro firma z UK musi sie zglaszac do polskiego US
    (nie dawno bylo o tym w watku gdzie ktostam kupil TV i mu nie doszedl) ze
    handluje w PL i chce miec konto w PL, to cypryjska za pewne podobnie. AFAIK
    cypryjska firma musi miec pozwolenie zeby cos robic fizycznie na terytorium
    PL robic (z internetem to nie wiem). Kwestia jak konkretnie Cypr podchodzi
    do takich spraw.
    A IMHO sprawa juz sie robi sie troche sliska nawet w przypadku serwisu
    przeznaczonego dla Polakow.
    Offshore nie znaczy ze mozna robic co sie podoba... i przed wiekszoscia
    spraw karnych jednak nie chroni, nawet przed US nie zawsze ;) Niemniej
    wieksze szanse ze ochroni przed panstwem polskim niz przed USA :)
    Choc dopoki nie jest to jakas wielka skala czy tam sie nie handluje bronia z
    terrorystami to mozna spac spokojnie.