    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dylematy prawne z pewnym starym kredytem odnawialnym
    Date: Mon, 26 Jan 2009 09:08:44 -0600

    de Fresz wrote:

    > Spłaty zaciągniętego debetu. W regulaminie jest adnotacja, w stylu:
    > posiadacz jest zobowiązany zapewnić wpływy na konto, z którego będą
    > pobierane spłaty.

    czyli te 10% zadłużenia powinno być pobierane z rachunku, a nie
    doliczane do debetu. To jakas bzdura im wyszla.
    Te 10% to zobowiązanie minimalnej spłaty a nie jakieś doliczenie do
    rachunku.
    Jak 10% nie było spłacone, to mogli zrobić dwie rzeczy:
    a) uznać, że osoba nie wywiązała się ze zobowiązania i naliczyć karne
    opłaty, odsetki, itp itd
    b) na siłę ściągnąć te 10% z konta tam robiąc niedozowlony debet

    > No właśnie nie wiem na co. Wygląda, że na powiększenie zadłużenia :-/

    może to jakieś opłaty karne, tylko kwoty wyglądają podobnie

    > Nie wyraziłem się może precyzyjnie - sprawa jest z przed kilku lat, ale
    > dopiero teraz wyszły mi takie kfiatki. Pytanie: jaki jest dopuszczalny
    > czas reklamacji takich nieprawidłowości (o ile to są nieprawidłowości)?

    zawsze można reklamować.

    > Trzymają je?To było jakieś 7-8 lat temu. Zresztą z tego co pamiętam,
    > umowa to był prosty formularz, regulamin był w załączniku, w formie
    > książeczki (tą mam).

    Trzymają. Jak masz regulamin to czytaj dokładnie.
    Zresztą, jak to było 7-8 lat temu, to ja bym się zastanowił nad kwestią
    czy to się w ogóle nie przedawniło.

    > W regulaminie wyraźnie piszą, że ten kredyt jest przyznawany na
    > maksymalnie 12 miesięcy.

    a poniżej zapewne pisze, że może być odnowiony na następny okres 12
    miesięcy. Czytaj dokłdnie