  • Data: 2004-11-24 12:21:57
    Temat: Re: Duży problem i to międzynarodowy!
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GienekX" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:co09vq$cmo$1@zeus.man.szczecin.pl...
    > Proszę o pomoc w niniejszej sprawie:
    > zawarłem związek małżeński z Polską ale w USA.

    Ups, faktycznie problem ma wagę międzynarodową. Boję się żeby Kwaśniewski
    jako reprezentujący Polskę Ci się do domu nie wprowadził... i do łóźka...
    brrrr...
    :-)

    A poważnie to na Twoje pytanie odpowiada ustawa prawo prywatne
    międzynarodowe:

    Art. 15. § 1. Forma zawarcia małżeństwa podlega prawu państwa, w którym jest
    ono zawierane.
    § 2. Jednakże, gdy małżeństwo jest zawierane poza granicami Polski,
    wystarcza zachowanie formy wymaganej przez prawa ojczyste obojga małżonków.
    Art. 16. Do unieważnienia małżeństwa stosuje się prawo określone w art. 14 i
    15.

    O terminie do zgłoszenia nie słyszałem...
    pzdr