eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDura lex, sed lex › Re: Dura lex, sed lex
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dura lex, sed lex
    Date: Wed, 1 Nov 2023 17:34:10 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uhtubd$2uh$34$RTomasik@news.chmurka.net>
    References: <uhlkjm$3s24g$1@dont-email.me> <kut%M.26797$2Dq2.6066@fx08.ams1>
    <uhmkeg$3dr$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <H5C%M.157245$6j55.108512@fx13.ams1>
    <uhnt82$3ds$10$RTomasik@news.chmurka.net>
    <8SW%M.90299$pFl3.24237@fx05.ams1>
    <uhqtp6$2ui$11$RTomasik@news.chmurka.net>
    <%Lg0N.26806$2Dq2.5412@fx08.ams1>
    <uhsnqd$2ui$32$RTomasik@news.chmurka.net>
    <RRl0N.27795$pZKa.16091@fx04.ams1>
    <uhsq89$2uh$25$RTomasik@news.chmurka.net>
    <Een0N.74375$3_a2.61432@fx12.ams1>
    NNTP-Posting-Host: tb3-253.telbeskid.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 1 Nov 2023 16:28:29 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="3025"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:Rum4x9TsJ0MQuIQcxM5Xoq5hOEI=
    sha256:MtwF2x72+p0S6RQc23nMs+MQmpqx1BLpKqwJN/7FnoQ=
    sha1:/i24VlP+G+fkxfJZFQmbQf0r8PM=
    sha256:RsrZrdNZm+X16HE/s5NW6M4d06fNqqCqRsEO1DPZ59M=
    In-Reply-To: <Een0N.74375$3_a2.61432@fx12.ams1>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:843325
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 01.11.2023 o 08:37, Marcin Debowski pisze:
    >>> Wydaje mi się, że sie nie rozumiemy. To inaczej. Jest skrzyżowanie. Z
    >>> podporządkowanej włącza się na główną samochód. Ma on widoczność 200 m w
    >>> każdym z kierunku bo jest np. łagodny wzgórek blokujący tę widoczność.
    >>> Przed wzgórkiem, od niewidocznej strony, jest ograniczenie do 40km/h. W
    >>> jaki sposób włączający powinien się upewnić przed włączeniem?
    >> Tylko jest dość krytyczna różnica w tej analogii. Kierujący z
    >> podporządkowanej drogi wyjechać musi. No więc w dostępnym sobie zakresie
    >> upewnia się, ze nie spowoduje to zagrożenia i wyjeżdża. Tu, jeśli jadący
    >> główną przekroczy na tyle limit prędkości, że uznamy, iż wyjeżdżający
    >> nie mógł go dostrzec, to oczywiście przekroczenie prędkości jest powodem
    >> wypadku.
    > Jak musi? ? Może się przeciez wycofać, jeszcze przed skrzyżowaniem, w
    > miejscu dozwolonym.

    Ale jeśli chce jechać, to wyjechać musi.
    >
    >> KIA pasa zmieniać nie musiała. Mogła jechać swoim. Dokąd nie upewniła
    >> się, że może to zrobić bezpiecznie. Gdyby BMW jechało bez świateł i KIA
    >> go nie mogła dostrzec, no to sprawa jest bezdyskusyjna. Natomiast w
    >> naszym wypadku trzeba by było wiedzieć, czy KIA widziała BMW
    >> nadjeżdżające z tyłu w chwili zmiany pasa ruchu.
    > Miała jechac do końca autostrady licząc, że będzie zjazd ze środkowego
    > czy lewego pasa? Wymyślasz coraz bardziej ?

    Mogła poczekać, jak nie bedzie się nikt od tyłu zbliżać. W nocy w
    lusterku ciężko ocenić, którym pasem jedzie.

    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1