  • Data: 2023-11-01 17:23:10
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.11.2023 o 14:49, Shrek pisze:
    > Oczywiście że nie. Twoje zdanie również (jak i moje). Jednak zawsze
    > podkreślałeś że prokurator ma największą wiedzę z na naszej trójki, więc
    > on ma rację. A teraz nagle taka niekonsekwencja... To już drugi raz jak
    > kwestionujesz wiedzę prokuratora;)

    Jak kwestionuję. Prokurator po prostu doszedł do wniosku, że trzeba
    jakąś czynność z udziałem kierującego BMW wykonać. Zwróć uwagę, ze przed
    zrobieniem zadymy nie było o tej konieczności na tym etapie przekonany.
    Chciałbym wiedzieć, ze za zmianą decyzji przemawiały względy merytoryczne.

    > Tak, wiem - stawiacie mu zarzuty z dupy. A z drugiej strony wcześniej
    > baliście się choćby wspomnieć o tym że uczestniczył w wypadku. Żelazna
    > konsekwencja;)

    Wiesz, ze mnie to też niepokoi? Przy czym, nei wiem, czy Ci nie umknęło,
    że decyzje o zarzucie podjął prokurator, a decyzję o nieinformowaniu
    dziennikarzy podjęła Policja.

    > Za to zarzuty już tak, a kk stanowi że wbrew temu co ty twierdzisz
    > stawia się je w przypadku dostatecznie uzasadnionego podejrzenia.

    W końcu to postanowienie o przedstawieniu zarzutu, zatem to dość
    oczywista konstatacja. Przed słynną wykładnią RPO, to często
    przesłuchiwało się z uprzedzeniem o treści art. 183 kpk, ale RPO
    stwierdził, ze tak nie należy.

    --
    (~) Robert Tomasik