    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 7 Nov 2011 15:40:54 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Duplikat paragonu?

    On Sat, 5 Nov 2011, Liwiusz wrote:

    > Kiedyś warszawski miejski przewoźnik bezprawnie pobierał 5zł za wydanie karty
    > miejskiej. I potem te 5zł oddawał. Ale tylko tym, którzy mieli paragon.
    >
    > Nie przypominam sobie, aby ktoś próbował coś gdzieś ugrać.

    Przemyślałem sobie i faktycznie jest pewien problem, jeśli przedmiotem
    zakupu jest "nieoznaczony papier wartościowy".
    Znaczy na paragonie nie ma numeru biletu.
    Bo wtedy rzeczywiście, uznanie "dowodu sprzedaży" prowadzi do możliwości
    nadużyć (jedna osoba zgłasza się z biletem, a druga z paragonem za
    ten bilet), jeśliby zwracać pieniadze również za *sam* bilet.
    IMVHO jednak, jeśli nie jest prowadzona sprzedaż biletów na kredyt,
    czyli bilet został wydany tylko po zapłacie, to żądanie OBU dowodów
    naraz jest nadużyciem.

    Że o 5 zł nikt nie walczył jakoś się nie dziwię :[

    pzdr, Gotfryd