    From: Radek D <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Druga praca - jak to jest z ZUS i podatkami ?
    Date: Tue, 02 Sep 2008 14:28:44 +0200

    > Tutaj wszytsko zalezy od tego, czy to robisz dla firm czy dla
    > "ludnosci"

    Robię dla "ludności" - czyli bez problemu ?

    > DG sie nie zaklada - DG sie rejestruje :)
    > Jak zaczniesz sie reklamowac itp to bedziesz DG prowadzil - tyle ze
    > niezarejestrowana :)

    Ok czyli wcześniej źle rozumowałem
    działalność gospodarcza to nie "firma" w sensie prawnym.

    Czyli jak chcę umieścić powiedzmy na www/forum/prasie
    info "Pan Kowalski - zdjęcia ślubne" i raz na 2-3 miesiące
    zrobię komuś fotki to już działalność gospodarcza ?

    Czy rejestracja jest konieczna ? Czy wystarczy, że na koniec roku
    w PIT wpiszę, że
    dodatkowe dochody - 2000zł i odprowadzę od tego podatek, a na poparcie
    tego będę miał umowy ja-cywil ?

    PS. sorki za lamerskie pytania ale nigdy nie miałem z tym do czynienia
    - tylko jak na razie raz w życiu podpisałem się na PIT
    sporządzonym przez księgową.