    From: Radek D <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Druga praca - jak to jest z ZUS i podatkami ?
    Date: Tue, 02 Sep 2008 13:32:57 +0200

    Co do spraw urzędowo/podatkowych jestem lama - więc
    poprawcie mnie jeśli zrozumiałem źle:

    Najsensowniej dla mnie byłoby:

    -pozostanie na etacie tam gdzie obecnie pracuję
    -robienie zdjęć na umowę o dzieło
    wtedy z zarobionych zł płacę 19% podatku od 50%
    kwoty ze zlecenia (te pozostałe 50% to koszty uzyskania przychodu ?)
    -to się wpisuje w tym śmiesznym PIT na koniec roku?
    -nie płacę ZUSu (więc nie ma to wpływu na moją przyszłą emeryturę)
    -nie ponoszę przy tym innych dodatkowych wydatków/podatków
    -będę w pełni legalny i uczciwy
    -mogę zacząć się reklamować i robić "poważniejsze" zlecenia
    -jeśli uda mi się zaistnieć na rynku mogę pomyśleć o założeniu DG

    Ale jak bym od samego początku chciał założyć DG (czyli "firmę")
    z jakimi trudnościami i opłatami musiałbym się liczyć na początku ?