    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dostęp do parkingu dla wybranych?
    Date: Fri, 22 May 2009 11:12:22 +0200

    Użytkownik "krzymek" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:gv5omb$bbm$1@inews.gazeta.pl...

    > Teoretycznie tak.

    Bo kto tak powiedział?

    > Natomiast sprzęty elektroniczne nie spalają paliwa w których jest zawarty
    > podatk VAT.

    Ach tu Cię boli :>
    No to pocieszę Cię, że na razie od większości aut nie można odliczać VAT'u
    od zakupionego paliwa, więc nie musisz się martwić tym, że ktoś dojeżdża
    autem służbowym do domu za "Twoje" podatki. Tak czy owak - nie to stanowi
    meritum dyskusji.
    BTW - jakbyś nie wiedział, to multum zawodów związanych jest z
    wykorzystywaniem samochodów na co dzień, nie tylko w miejscu pracy i
    pozostawianie ich pod firmą, żeby na drugi dzień podjechać tam autobusem,
    wziąć auto służbowe i ruszyć z powrotem np. do klienta, na serwis czy inną
    delegację jest po prostu poronionym pomysłem i niepotrzebnym wpędzaniem w
    koszty. A wiadomo, że jak większe koszty firmy, to mniejsze zyski. Mniejsze
    zyski, to mniejszy podatek dochodowy do budżetu :)

    > Czytałeś kiedyś taką umowe z leasingodawcą.

    Dziesiątki. A co to ma do rzeczy?

    > Czy pracodawca dał na piśmie pozwolenie do użytkowania auta do celów
    > prywatnych ?

    Jak wyżej - co to ma do rzeczy?
    BTW - skąd dokładnie wiesz, gdzie i kiedy, u kogo kończy się cel służbowy,
    a zaczyna prywatny?

    > Jeśli dał to niech teraz się martwi o parking.

    Kto? Pracodawca? A niby z jakiego powodu? Podaj choć jeden sensowny.

    > W świetle przepisów miejscowych osobnik ten nie posiada auta i nie nalezy
    > się miejsce.

    Opad rąd:/
    Nie ma znaczenia fakt_posiadania_auta, ale jego_użytkowania_.
    Rozumiem, że wg Ciebie, jakby mi się zepsuł prywatny samochód i z warsztatu
    dostałbym na miesiąc auto zastępcze, to nie mógłbym nim parkować pod
    własnym blokiem, bo nie jestem jego właścicielem?
    Albo gdybym wziął w leasing auto na_siebie_jako osobę fizyczną, to też nie
    mógłbym nim parkować, bo nie mój?