  • From: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>
    Subject: Re: Dopalacze kontra polskie urzędasy 3:2
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 3 Feb 2009 22:10:25 +0100

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 20:45:15 +0100, Tristan napisał(a):

    > Jakoś do tej pory nie dała. Na szczęście jeszcze nie są tak powszechne.

    Zartujesz sobie? Muslisz, ze z czego utrzymuja organizacje przestepcze na
    calym swiecie?

    > Pacz, jakoś nie jestem uzależniony.

    Pacz, jakos nie jestem uzalezniony od dopalaczy.

    > I znam wielu nieuzależnionych.

    Prawie milion osob w Polsce jest uzaleznionych od alkoholu. 4,5mln
    naduzywa.

    Uszkodzenia rozwoju psychofizycznego młodzieży pijącej - problemy u ok.
    10-15% populacji między 15 a 18 rokiem życia

    Szkody u członków rodzin z problemem alkoholowym - ok.. 3-4 mln. dorosłych
    i dzieci ,( schorzenia psychosomatyczne i zaburzenia emocjonalne
    spowodowane chronicznym stresem i przemocą, demoralizacja, ubóstwo,
    wykluczenie), u 66% rodzin dochodzi do aktów przemocy.

    229.364 przestępstw pod wpływem alkoholu - 38% ogółu podejrzanych

    Kierujący pod wpływem alkoholu-4 005 wypadków, zginęło 490 osób, 5 609
    rannych

    Przemoc w rodzinach alkoholowych, nietrzeźwość w miejscach publicznych -
    74,9% nietrzeźwych sprawców przemocy; 253 847 osób w izbach wytrzeźwień,

    Starczy, czy mam wymieniac dalej?
    Wiec nie wstawiaj tu glodnych kawalkow, jaki to alkohol jest nieszkodliwy.