    From: Łukasz Bąk <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domeny.pl - prośba o opinie
    Date: Thu, 14 Jan 2010 21:01:28 +0100

    barbakan pisze:
    > Sprawa jest prosta.
    > Wyobraź sobie, że podpisałeś umowę z firmą A. Najpóźniej 7 dni przd końcem,
    > możesz z niej zrezygnować. Piszesz maila do firmy A 10 dniu przed końcem
    > wygaśnmiecia umowy z informacją, ze chcesz zrezygnować z jej usług.
    > Oni Ci przysyłają do podpisania formularz, w którym piszą, że aby
    > zrezygnować
    > z umowy musisz wystąpić do nich na 11 dni przed końcem umowy.
    > Czyli w formularzu zmieniają 7 dniowy termin z regulaminu na 11 dni.
    >
    > 7 i 11 dni to odpowiedniki 7 dni kalendarzowych i 7 dni roboczych.

    Według regulaminu umowę możesz rozwiązać z miesięcznym wypowiedzeniem.

    "X. ROZWIĄZANIE UMOWY
    1) Każda ze stron ma prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem na koniec
    bieżącego okresu rozliczeniowego, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu
    wypowiedzenia, w formie pisemnej, na adres siedziby Domeny.pl sp. z o.o.
    Do zachowania terminu wypowiedzenia konieczne jest otrzymanie przez
    Domeny.pl sp. z o.o. oświadczenia o wypowiedzeniu umowy przed
    rozpoczęciem biegu jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia"

    Czyli co? Miesiąc dni roboczych przed końcem umowy mogę ją wypowiedzieć?
    Czy uzyskanie kodu authinfo jest równoznaczne z zerwaniem umowy?

    Kodeks cywilny mówi:

    Art. 110. Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu
    państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu
    jego obliczania, stosuje się przepisy poniższe.

    Art. 111. § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem
    ostatniego dnia.

    § 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne
    zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to
    zdarzenie nastąpiło.

    Czyli jeśli nie jest wskazane inaczej to terminy powinny być
    kalendarzowe.

    Sytuacja opisana przez Ciebie wydaje się być klarowna ale rozwiązanie
    umowy z domeny.pl nadal nie.

    --
    Łukasz Bąk