eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDom na dziadka ziemia na prababcie. Jak przepisac na siebie? POMOCY! › Re: Dom na dziadka ziemia na prababcie. Jak przepisac na siebie? POMOCY!
    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dom na dziadka ziemia na prababcie. Jak przepisac na siebie? POMOCY!
    Date: Fri, 18 Jul 2003 10:51:12 +0200

    Użytkownik <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:432d.00000547.3f103521@newsgate.onet.pl...
    > Witam. Mam wielką prośbe do znawców się na rzeczy. Sytuacja jest nieco
    > skomplikowana (w moim rozumowaniu) a nim zainwestuję pieniądzę w podatki i
    > spadki chciałabym zwiedzięc, co i jak by jak najmniej stracić pieniedzy.
    >
    > Sytuacja wygląda następująco:
    > DOM i ZIEMIA o pow. pow. 1 hektara rolnych i leśnych.
    > DOM jest na mojego dziadka. Ziemia na moją prababcie. Oboje nieżyją.

    Cos tu nie gra...

    Nie ma w ksiegach wieczystych czegos takiego jak "dom".
    Jest nieruchomosc zabudowana.

    > Ojciec chce przepisać ziemię i dom na mnie.
    > CO robić?

    Oczywiscie uregulowac sprawy spadkowe.

    > Spadkobiercy mojego dziadka to: mój ojciec i jego siostra . Siostra zrzeka
    się
    > prawa do domu i ziemi ( przynajmniej ustnie na razie).

    Za pozno.
    Zrzec to sie mogla gdy dziadek zyl.
    Teraz moze conajwyzej spadek odrzucic (jesli nie uplynello zbyt duzo czasu)
    lecz wtedy dziedzicza JEJ zstepni.

    > Spadkobiercy działki zyjący jak wyżej.

    A NIEZYJACY ?

    zstepni NIEZYJACYCH tez maja prawo do dziedziczenia...

    > Ojciec żyje w tym domu od 50 lat, 22 lata od osiągnięcia pełnoletności,
    lecz
    > nie jest zamelodowany (sąsiedzi mogą jednak poświadczyć ze wciaz mieszka w
    tym
    > domu) jest zameldowany gdzie indziej. babcia z dziadkiem zyli w tym domu
    do
    > około 5 lat wstecz (umarli nie przeprawdziwszy spadku, bez pozostawienia
    > testamentu).
    > Siostra ojca nie mieszka w tym domu od około 20 lat.

    Mieszkanie, badz niemieszkanie nie ma tu noic do rzeczy.
    MIALOBY jedynie w przypadku, gdyby bylo to "gospodarstwo rolne".

    > Poradźcie jak w prosty sposób, przy założeniu, że rodzice i żyjąca ciocia
    > zrzekają sie prawa i chcą przekazać wszysto córce. Jak to załatwić szybko,
    > najmniej płacąc.
    > Sama nie wiem zasiedzenie, przepisanie, dochodzenie spadków. Kompletnie
    nie
    > mam pojęcia.
    >
    > Proszę o rady. Z góry serdecznie dziekuję

    Trzeba przeprowadzic postepowanie w sprawie nabycia spadku.
    uregulowac podatki i dokonac darowizny, podzielic spadek, lub odkupic.

    Boguslaw