eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDialery - telekomuna straszy sadem › Re: Dialery - telekomuna straszy sadem
  • Data: 2003-10-29 15:22:53
    Temat: Re: Dialery - telekomuna straszy sadem
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Sasiadowi wkradl sie dialer i "nastukalo" sie 16 000 naleznosci. Jako ze nie
    ma
    > najmniejszego zamiaru placic nawet czesci tej sumy, telekomuna wygraza mu
    > ciaganiem po sadach, egzekucja itp, pisemnie i telefonicznie.

    <ciach>

    a dlaczego niby to tepsa straszy ciaganiem po sadach? Czy to aby tepsa za
    przeproszeniem jest uslugodawca serwisu, do ktorego laczy dialer?

    o ile sie nie myle to w umowie abonenckiej abonent zobowiązuje się do płacenia
    za usługi dostarczone zgodnie z regulaminem i taryfami TP SA. Z kolei ani w
    regulaminie, ani w taryfach nie ma wzmianki o usługach 0-700 świadczonych
    abonentom przez TP SA i o warunkach korzystania z nich. Na stronie internetowej
    TP SA znajduje się natomiast informacja dla abonentów, że usługi te są
    świadczone przez firmy zewnętrzne w stosunku do TP SA:
    http://www.telekomunikacja.pl/biznes/df/numery_firmo
    we/audioteks/

    wprawdzie, jak jest tam napisane - ze "...Przychody z połączeń do serwisów są
    dzielone pomiędzy Usługodawcę a TELEKOMUNIKACJĘ POLSKĄ...", nie rozumiem
    jednak, dlaczego wszelkich problemow z uslugami dostepnymi przez 0-700 nie
    rozwiazuje tepsa, tylko kieruje do uslugodawcow wiadomych serwisow...a skoro
    tak to dlaczego rachunek wystawia tepsa, a nie provider

    poza tym, abonent - czy to swiadomie czy moze mniej - klikajacy na link
    np. "looknij cyce zochy" i instalujacy dialera na swoim sprzecie, nie zawiera
    umowy z tepsa tylko z providerem serwisu, do ktorego kieruje go dialer. Dalej
    wiec nie rozumiem, dlaczego to tepsa przysyla rachunek...

    Sytuacje nieco rozjasnia przeprowadzona jakis czas temu kontrola URTiP
    przeprowadzona w tepsie w tej sprawie: otoz okazalo sie, ze tepsa nie wytwarza
    treści serwisow 0-700 samodzielnie, lecz nabywa je we własnym imieniu od innych
    podmiotów, korzystających z usługi dostępu do jej sieci, w celu dalszej
    odsprzedaży tych usług swym abonentom. A jeśli tak, to wszelkie reklamacje
    dotyczące świadczonych usług (zarówno transmisji jak i treści) powinny być
    rozpatrywane przez tepse. Praktyka pokazuje jednak, że tepsa nie uznaje
    reklamacji dotyczących kierowania połączeń interentowych na numery 0-700 (tzw.
    o podwyższonej płatności, twierdząc niezgodnie z ustaleniami kontroli, że
    usługę świadczy inny podmiot gospodarczy.

    No to w takim razie, jesli doszlismy do tego, ze to tepsa a nie ktos inny jest
    wlascicielem serwisu, do ktorego kieruje nas dialer, trzeba by powolac sie na
    przepisy ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna (w zwiazku ze
    swiadczeniem uslugi droga elektroniczna), ustawy o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny (w zwiazku z propozycja zawarcia umowy w postaci oferty) oraz
    przepisow ustawy o o ochronie konkurencji i konsumentów (w zwiazku z tym ze
    program nie informuje użytkownika o szczegółowych warunkach jego działania, co
    można uznać za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów)

    zadalbym wyjasnien zanim zaplacilbym cokolwiek

    pozdrawiam
    d.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1