    From: " THX" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Data wymagalnosci swiadczenia okresowego.
    Date: Sat, 12 Mar 2011 09:54:08 +0000 (UTC)

    No własnie meritum polega na odpowiedzi na pytanie:

    Czy jeżeli mamy dług (nawet "ten sam dług") podzielony na części, z których
    część dawniejsza jest już prawomocnie zasądzona i w trakcie egzekucji kom., a
    częśc nowsza jak na razie jedynie w egzekucji przedsądowej (wezwania do
    zapłaty itp.), to Kod.Cyw. NAKAZUJE nam zaliczyć "jakąś tam niedużą" spłatę
    skierowaną na ręce wierzyciela:

    i) na poczet najdalej wymagalnego nowszego długu , powstałego już PO
    DAWNIEJSZYM DŁUGU ZASĄDZONYM I BĘDĄCYM W TRAKCIE EGZEKUCJI;

    czy

    ii) na poczet długu najdalej wymagalnego kalendarzowo, czyli na poczet
    wymagalnych w pierwszej kolejności pozycji z wniosku o egzekucję?

    Odpowiedź i) pozwoli uniknąć kolejnego pozwu, odpowiedź ii) spowoduje w
    pierwszej kolejności pokrycie kosztów egzekucji, co dla wierzyciela akurat
    nie musi być priorytetem takim, jak kasa na koncie.

    Do drugiej części odpowiedzi pełna zgoda ;-))
    THX

    -----

    > - jako że, jak już zaznaczyłem, kiedyś naciąłem się na problem "ale to nie
    jest inny dług lecz ten sam dług jedynie za inny okres", to nie zajmę
    stanowiska co do meritum

    > IMVHO, w opisanym przypadku należy pokwitować dłużnikowi przyjęcie zapłaty
    z zaliczeniem za marzec, co najwyżej... będzie to nieskuteczne