    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 12 Mar 2011 10:00:20 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Data wymagalnosci swiadczenia okresowego.

    On Sat, 12 Mar 2011, THX wrote:

    > W pewnym skrócie myślowym:
    > Zaległość za ubiegły rok już w egzekucji (i niech ezgekutor robi swoje), ale
    > niestety na bieżąco też nie płacone.

    - gryzie mi się to z uwagą w sąsiednim poście, bo jeśli jest zaległość
    za styczeń lub luty - *nie* podlegająca egzekucji - to nie wiem w czym
    interes żeby "za luty" nie zaliczyć :)
    - jako że, jak już zaznaczyłem, kiedyś naciąłem się na problem "ale
    to nie jest inny dług lecz ten sam dług jedynie za inny okres", to
    nie zajmę stanowiska co do meritum
    - jednak bez 451.2 nie będzie możliwości powoływania się na "swoją
    rację". IMVHO, w opisanym przypadku należy pokwitować dłużnikowi
    przyjęcie zapłaty z zaliczeniem za marzec (skoro tak bardzo
    wierzyciel tego chce), co najwyżej... będzie to nieskuteczne :P
    - ale piłka będzie zdecydowanie po stronie dłużnika; nie widzę
    powodu dla którego o ew. sprzeczność miałby się upominać egzekutor,
    któremu należy się 15% od długu wyegzekwowanego a tylko 5% od
    długu spłaconego dobrowolnie (wartości z sąsiedniego wątku,
    z zastrzeżeniem iż nie wyjaśniono tam czy jest to stan aktualny)

    pzdr, Gotfryd