eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDarowizna od babci 0,5 ha ziemi rolnej bez siedliska (lub część tej ziemi) - muszę być rolnikiem? › Re: Darowizna od babci 0,5 ha ziemi rolnej bez siedliska (lub część tej ziemi) - muszę być rolnikiem?
  • Data: 2006-06-11 02:25:01
    Temat: Re: Darowizna od babci 0,5 ha ziemi rolnej bez siedliska (lub część tej ziemi) - muszę być rolnikiem?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson wrote:

    > Pomijając bezsensowność ustawy, ale biorąc pod uwagę jej "cel"
    > wykształcenie wyższe, dajmy na to informatyczne czy prawnicze nie daje
    > podstaw do przyjęcia a że osoba z takim wykształceniem spełni cel ustawy

    To ty tak twierdzisz.

    > "zapewnienie prowadzenia działalności rolniczej w gospodarstwach rolnych
    > przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach" - art. 1 pkt 3. -> to się
    > nazywa wykładania celowościowa i stosuje się ją kiedy wykładania
    > językowa prowadzi do absurdalnych wniosków.

    OK, to jaka konkretnie wiedza - której osoba z wykształceniem conajmniej
    średnim nie uzyska poza uczelnią rolniczą - jest niezbędna do
    prowadzenia działalności roliczej, hmm?

    Bo ja twierdzę, że każdy, kto poradził sobie z maturą, powinien być w
    stanie poradzić sobie i z produkcją rolną - co najmniej tak samo dobrze,
    jak człowiek z zasadniczym wykształceniem rolniczym.