eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDane osobowe w bankuRe: Dane osobowe w banku
  • Data: 2010-06-03 09:01:21
    Temat: Re: Dane osobowe w banku
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 3 Jun 2010 10:56:27 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Dnia Thu, 3 Jun 2010 10:20:49 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >
    >> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:uvokri2r4bm8.yoz8xktidqkt$.dlg@40tude.net...
    >>> Dnia Thu, 03 Jun 2010 09:14:46 +0200, Rezydent napisał(a):
    >>>
    >>>> Bank przy zakladaniu konta zbiera dane osobowe z dowodu osobistego,
    >>>> adresy
    >>>> ktore nie są w dowodzie osobistym i np. nazwisko panieńskie matki.
    >>>>
    >>>> Nazwisko panieńskie matki w zasadzie jest powszechnie znane lub niskim
    >>>> nakładem sił łatwe do ustalenia, a służy do np. autoryzacji osoby w
    >>>> serwisie telefonicznym, czy w związku z tym można przy zakładaniu konta
    >>>> podawać fałszywe ?
    >>>
    >>> Mogą (i powinny) być problemy z tożsamością właściciela takiego konta,
    >>> kiedy jego spadkobiercy będą chcieli upomnieć się o zawartość jego
    >>> rachunku.
    >>
    >> Przy identyfikacji poszługuje się numerem PESEL który ma również bank.
    >> Dziwne poniekąd, że to nazwisko panieńskie banki traktują jako hasło,
    >> zamiast używać faktycznie haseł.
    >
    > Były opisywane na grupie tej czy bankowej przypadki, że osoba, znająca dane
    > osobowe może telefonicznie w banku zmienić PIN, nr telefonu do autoryzacji
    > SMS transakcji, a co za tym idzie okraść konto.
    > Zanim właściciel zauwazy że coś nie tak, sprawca może być daleko, a po
    > śladach które zostawił może być trudno do sprawcy trafić. Co prawda
    > czytając kroniki kryminalne, widać, że sprawcy nie mogą czuć się bezkarni,
    > jednak to żaden argument, aby dokonywać identyfikowania jedynie po danych
    > osobowych które czasem mozna znaleźc nawet na śmietniku lub są w różnych
    > instytucjach typu operator telefonii komórkowej innych bankach, w portalach
    > społecznościowych - jest moim zdaniem zbyt lekkomyślne.
    > Jednak jest to tylko i wyłącznie sprawa banków.
    > Rozmowy z bankiem są rejestrowane, nagrania przechowywane, więc jeśli
    > dzwoni ktoś innym głosem niż poprzednie zarejestrowane głosy - to sprawa
    > banku. Zazwyczaj Bank biedny nie jest, niech płaci. Oczywiście konsultant
    > linii bankowej nie jest w stanie sprawdzić w pierwszej chwili, kto dzwowni
    > po głosie, sprawa dopiero wychodzi później przy porównywaniu nagrań.

    Dokładnie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1