    From: "CPL" <z...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Daleko do sądu
    Date: Tue, 23 Oct 2012 22:28:44 +0200

    wiadomości news:5086d4e7$1@news.home.net.pl...

    > Ale wygląda na to że wasza wymiana korespondencji jest przez nich
    > traktowana jako twoja reklamacja i ich odpowiedz nieuznająca reklamacji.

    W mailu napisałem, że zgodnie z tytułem aukcji powinno pasować, a nie
    pasuje. Telefonicznie próbując się dowiedzieć czy mają odpowienią część
    usłyszałem że nie. Sprzedawca zgodnie z prawem nie może wyłączyć
    konsumentowi prawa do sposobu załatwienia reklamacji - np narzucić mu zwrot
    w ciągu 10 dni.

    > W opisie jest wyłącznie X51 - to że w nagłówku jest więcej powinno
    > spowodować wątpliwości i pytanie "czy aby na pewno będzie pasować".

    Przyjąłem że podmodele wymienione w tytule i sam X51 to taki sam model, z
    nieistotnymi różnicami. Gdybym ramkę posiadał to mógłbym porównać tę ze
    zdjęcia. A tak opis aukcji (tytuł) wprowadzał w błąd. Mam rację?

    > Co więcej przy cenie towaru i koszcie wysyłki wyraźnie działa zapis o
    > "nadmiernych kosztach" (wszak to ponad 100% wartości towaru).

    A gdzie ten zapis znajdę? Pozwany się na niego nie powołał w sprzeciwie ;)

    > Pytanie uzupełniające: pozywałeś o zapłatę sumy należnej z powodu
    > automatycznie (wg ciebie) uznanej reklamacji, czy też był to pozew o
    > uznanie reklamacji i zapłatę wynikłej z tego kwoty?

    Wyłącznie o zapłatę kosztów przesyłek.

    > Generalnie - słabo to widzę (zwłaszcza w wariancie 1 pozwu), ale
    > przypomnij się po wyroku, bo ciekaw jestem wyniku i uzasadnienia.

    Spoko :)

    > Pamiętaj, że do sądu nie idziesz po sprawiedliwość a po wyrok i sędziom
    > dużo prościej jest coś odrzucić na podstawie jakiegoś drobnego
    > techniczno-formalnego haczyka nić medytować, kto ma rację.

    Zawsze można złożyć apelację :) Liczę na pro-konsumenckie podejście składu
    sędzowskiego - wiem wiem science fiction ;)