eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzym sie rozni notarialna umowa sprzedazy od umowy przyrzeczonej › Re: Czym sie rozni notarialna umowa sprzedazy od umowy przyrzeczonej
  • Data: 2008-02-27 21:04:06
    Temat: Re: Czym sie rozni notarialna umowa sprzedazy od umowy przyrzeczonej
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olek wrote:

    > Ok, ale w umowie mam m.in:
    >
    > [...]
    > 1. Strony zobowiązują się do zawarcia notarialnej umowy sprzedaży w
    > terminie do dnia ................................
    > [...]
    > 3. Strony zobowiązują się do zawarcia umowy przyrzeczonej w terminie ...
    > od uzyskania przez Kupującego [...]
    > [...]
    >
    > Co w takim razie oznacza punkt 3 ?

    Tlumaczenie z przyrzeczonej na sprzedazy.

    3. Strony zobowiązują się do zawarcia notarialnej umowy sprzedazy w
    terminie ... od uzyskania przez Kupującego [...]

    Mamy dwa zdania, ktore definuja rozne warunki
    1. zawarcie umowy najpozniej do dnia (np do 1 grudnia 2008)
    3. zawarcie umowy nie pozniej niz... (np 30 dni) od uzyskania przez
    kupujacego swiadectwa moralnosci z parafii

    Chodzi o to, zeby kupujacy zalatwil to co musi i zdazyl umowic sie na
    spotkanie u notariusza (pkt 3), ale zeby nie przeciagal w nieskonczonosc
    (pkt 1).

    Uzycie dwoch roznych zwrotow na ta sama umowe - jak u pani od jezyka
    polskiego - ma na ceku podniesienie estetyki pisma (brak powtorzen) i
    dowartosciowanie notariusza (ha, ale mam wypasiony wzorzec umowy, tyle
    madrych zwrotow) :)