  • Data: 2003-02-12 21:49:48
    Temat: Re: Czy zakład pracy jest powiadamiany o sprawie karnej ?
    Od: Marcyś <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "H" <h...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Panowie a jak w wyniku np. wywiadu środowiskowego straciłbym pracę a nie
    > doszło by do skazania mnie lub umorzono postępowanie itp. to czy
    > prokuratura/policja mogła by odpowiadać w trybie pr. cywilnego za
    > wyrządzenie szkody ?

    Wywiad środowiskowy nie jest prowadzony
    we wszystkich postępowaniach karnych
    (art. 214 kpk), a jeśli jest, to przed prawomocnym
    wyrokiem i na tym etapie raczej nie następuje
    zwolnienie z pracy, najwyżej zawieszenie
    pracownika w czynnościach.
    Od decyzji o zwolnieniu przysługuje odwołanie
    do sądu pracy lub NSA, zależnie od rodzaju
    stosunku pracy.