    From: Rex <w...@z...spamem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy za zwrot kosztów procesu przysługują odsetki?
    Date: Wed, 20 Dec 2006 12:25:25 +0100

    k...@g...com napisał(a):

    > do zajęcia rachunku bankowego dłużnika wystarczy wskazać bank w
    > którym dłużnik posiada konto bankowe, dokładny nr rachunku
    > bankowego nie jest potrzebny.
    > Jeżeli nie znasz nr rachunku bankowego, możesz złożyć we wniosku
    > egzekucyjnym żądanie wystąpienia przez komornika do U.S. celem
    > pozyskania informacji o rachunku dłużnika, który ujawnił w
    > Urzędzie, można także żądać wystąpienia do ZUS o podanie
    > informacji z jakiego konta są regulowane składki na ubezpieczenie.
    > Koszty tych zapytań musisz pokryć Ty, są to kwoty niewielkie (U.S.
    > ok 16 PLN, a ZUS ok 35 PLN).
> [...]

    Jest właścicielem budynku handlowo-biurowego. Mam nadzieję, że nie
    powinno być większych trudności, żeby wyegzekwować należność.

    Przy okazji jeszcze trzy kwestie:

    1) Mieszkam w niedużym mieście, w którym działa jeden komornik sądowy.
    Dłużnik (Spółka z o.o.) również ma siedzibę na terenie mojego miasta.
    Czy lepiej wybrać tego komornika, który znajduje się w mojej
    miejscowości, czy też komornika z innego miasta?
    Pytam o to, ponieważ myślę, że z uwagi na jakieś ewentualne lokalne
    powiązania (rodzinne, biznesowe itp.) może korzystniej byłoby złożyć
    wniosek egzekucyjny u komornika spoza swojej miejscowości.
    Jednak z drugiej strony pewnie jest tak, że komornikowi, który jest na
    miejscu łatwiej będzie wyegzekwować należność.
    Zatem, jakiego komornika wybrać?

    2) Czy komornik potrąci na poczet swojego wynagrodzenia część kwoty,
    która mi się należy, czy też dostanę całą kwotę, a swoją dolę komornik
    pobierze od dłużnika?

    3) Czy przed skierowaniem wniosku do komornika powinienem skierować do
    dłużnika pismo z wezwaniem do zapłaty.
    Dodam, że już dwa takie pisma wystosowałem do dłużnika, ale przed
    skierowaniem sprawy na drogę sądową?

    Pozdrawiam
    Rex