eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wynoszenie informacji z firmy jest przestępstwem gospodarczym? › Re: Czy wynoszenie informacji z firmy jest przestęp =?ISO-8859-2?Q?_=3D?ISO-8859-2?Q?stwem_gospodarczym??=3D?=
  • Data: 2008-01-06 09:23:20
    Temat: Re: Czy wynoszenie informacji z firmy jest przestęp =?ISO-8859-2?Q?_=3D?ISO-8859-2?Q?stwem_gospodarczym??=3D?=
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Marcisz pisze:

    > Z art. 22 § 1 KP wynika, że nie każde wykonywanie pracy odbywa się na
    > podstawie stosunku pracy. Z stosunkiem pracy mamy do czynienia dopiero
    > jeśli spełnione są inne warunki, a przynajmniej niektóre z nich
    > (kierownictwo pracodawcy, odpłatność...) Umowy cywilnoprawne nie
    > spełniają warunków niezbędnych do zaistnienia stosunku pracy, ale
    > jednak na ich podstawie wykonuje się pracę. Owszem, może ona polegać
    > na wykonaniu dzieła, może również na świadczeniu usług.

    Co do zlecenia jestem skłonny w pełni się zgodzić, że to wykonywanie
    pracy, niemniej jednak co do umowy o dzieło mam poważne wątpliwości -
    może ktoś ma jakieś orzecznictwo w jedną lub w drugą stronę?

    Aczkolwiek to i tak problem akademicki w tym przypadku, bo (a)
    zobowiązania nie było (b) nawet gdyby było nie doszło (o ile wiadomo) do
    ujawnienia takich informacji przez osobę wykonującą dzieło.