eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w przypadku sprzedaży na odległość...Re: Czy w przypadku sprzedaży na odległość...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w przypadku sprzedaży na odległość...
    Date: Wed, 30 Nov 2005 20:55:19 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <dml008$q4p$1@news.onet.pl>
    References: <dmkknq$77e$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.2.100.240
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1133380427 26777 212.2.100.240 (30 Nov 2005 19:53:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Nov 2005 19:53:47 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <dmkknq$77e$1@atlantis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:346364
    [ ukryj nagłówki ]

    Samotnik napisał(a):
    > ...i zwrocie towaru w ustawowym terminie, sprzedawca musi zwrócić
    > klientowi także koszt przesyłki doliczany do towaru? Jest faktura na
    > towary w wysokości X + jakaś RACJONALNA (co podkreślam, czyli koszt
    > opłaty pocztowej plus koszt opakowania) opłata za wysyłkę w wysokości
    > Y. Czy zwraca X+Y, czy też może zwracać samo X.
    >
    > Pytam w imieniu kolegi, który ma sklep internetowy z towarami, hmmmm,
    > jednorazowego użytku że tak to określę (tzn że kupuje się je w celu
    > bardzo okazjonalnego użycia, ale one się nie zużywają) i cały czas go
    > kiwają klienci odsyłając mu ten towar. Kasę za towar może oddać, ale
    > dlaczego ma płacić za wysyłkę tego towaru do klienta? Przy sporadycznych
    > zwrotach można było to przełknąć, ale ostatnio chyba akcje uświadamiania
    > konsumentów przynoszą "efekt" i zwrotów bez podania przyczyny jest coraz
    > więcej.


    Niech kolega weźmie przykład z firm ogłaszających się w gazetach i
    sprzedających tabletki na odchudzanie itp.

    Koszt tabletek dla firmy to, na przykład, 5zł.

    Sprzedają je za 100zł

    Plus 20zł kosztów przesyłki (małym drukiem :)

    Nawet jak klient odeśle puste opakowanie, to firma zarobi na samych
    kosztach wysyłki, które nie podlegają zwrotowi.

    Nie zawsze można mieć taką przebitkę cenową, ale przynajmniej niech
    opłata pocztowa będzie zawierała również zapłatę za wypożyczenie sprzętu.

    A dobrym klientom można zaoferować np. zwrot części kosztów
    przesyłki, jak np. wypełnią ankietę po 14 dniach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1