    Date: Sun, 17 Jun 2007 15:27:25 +0200
    From: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to mozna traktować jako instruktaż łamania prawa?

    > Inna sprawa, że nie wiem kto wymyślił mandat 500zł za niemanie świateł. Ja
    > np. jeżdżę na światłach od 10 lat, a jednak zdarza się mi zapomnieć (auta
    > są źle projektowane :( ) i od razu 500zł to nie jest sensowne.

    Imho argumentacja, ze nagle, po wielu dziesiecioleciach, jezdzenie bez
    swiatel w jasny dzien stalo sie czynnikiem powodujacym zagrozenie w
    ruchu drogowym jest po prostu hipokryzja... A z drugiej strony liczby
    przedstawione przez autorow wspomnianej strony sa dla mnie dosc
    przekonywujace (nawet gdyby byla to polowa tego, co przedstawili).

    Predzej czy pozniej zniosa te "swiatla w dzien". A swoja droga, to juz
    kilka razy nie wiedzialem co sie na drodze dzieje, jak mi wyprzedzal "po
    srodku" facet na swiatlach jadacy pod gorke. Gdyby nie swiatla, to bym
    pewnie widzial dobrze kto i co robi, a tak to ucieczka na pobocze i ...
    nie wiadomo co dalej, dopoki nie przejedzie.

    MSZ te swiatla w dzien powoduja wieksze zagrozenie. Chocby dlatego, ze
    kierowcom dlugo zajmie przyzwyczajenie sie do tego.

    Pozdrawiam,

    Andrzej