eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to legalne › Re: Czy to legalne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!mimuw.edu.pl!news.mi
    muw.edu.pl!news.internetia.pl!news.astercity.net!not-for-mail
    From: "Kris" <c...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to legalne
    Date: Thu, 19 Dec 2002 00:29:58 +0100
    Organization: Aster City Net
    Lines: 56
    Message-ID: <atr0mt$30g$1@foka.acn.pl>
    References: <atqt4b$162$1@foka.acn.pl> <atqtok$26e$1@topaz.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 38-moo-10.acn.waw.pl
    X-Trace: foka.acn.pl 1040254494 3088 62.121.101.38 (18 Dec 2002 23:34:54 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...net
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Dec 2002 23:34:54 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@a...net
    X-Server-Info: http://www.astercity.net/news/
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2720.3000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:119431
    [ ukryj nagłówki ]

    Wszystko "cacy" ale pytanie pozostaje = czy to legalne aby bez
    potwierdzenia, przez użytkownika usługi TP SA, chęci poniesienia dodatkowych
    kosztów, zmieniano mu obowiązującą taryfę? Operator winien przynajmniej
    uprzedzić swojego klienta o takiej technicznej możliwości. Dalej - call back
    kosztuje ale jest to świadomy wybór dzwoniącego. W necie nie ma przy tej
    usłudze informacji o charakterze i jej kosztach (nadużycie?). Gdzie ochrona
    klienta przed naciąganiem? Nie spotkałem się z taką usługą na "zachodnich"
    stronach. Tam trzeba jednoznacznie, bezpośrednio potwierdzić płatność!
    Pytanie co się dzieje po wyjściu z feralnej strony? Z analizy billingu
    wynika, że dalej jest 0700...
    Blokada 0700... nic nie daje bo moja centrala "cyfrowa" nie realizowała
    takiej opcji. Jeżeli 0700... to także samo 0... a dostęp do 020... wymaga
    0... :) cbdu.
    Skąd Twoja niechęć do walki z tepsą?

    Użytkownik "Piotr C." <p...@M...com.INVALID> napisał w wiadomości
    news:atqtok$26e$1@topaz.icpnet.pl...
    > Użytkownik "Kris" <c...@p...com> napisał w wiadomości
    > news:atqt4b$162$1@foka.acn.pl...
    > > aby podczas poł?czenia przez 020... następowało automatyczne
    > przekierowanie
    > > na 0700...? Nasz monopolista twierdzi, że TAK!
    > > Zainteresowanych tematem i pomoc? w "walce" zapoznam ze szczegółami.
    > > ck21
    >
    > Nie jest legalne "automatyczne przekierowanie". Bo nie istnieje coś
    takiego!
    > To o czym piszesz polega na:
    > 1) uruchomieniu programu z internetu, tzw. dialera. Z reguły przeglądarka
    > pyta "Czy zainstalować obiekt" np. "Super zajebista przeglądarka
    porno.exe".
    > Użytkownik odpowiada bardziej lub (na ogół) mniej świadomie "Tak".
    > 2) Dialer rozłącza połączenie z TP i łączy ponownie na 0700
    > 3) Po drugiej stronie zgłasza się modem i następuje przyłączenie do sieci
    > przez "konkurencyjnego" ;-) operatora.
    >
    > Sama TP nie ma tu nic do powiedzenia. To że komputer czy telefon wybiera
    > jakiś tam numer, interesuje ich tylko o tyle, ile trzeba za to zapłacić wg
    > taryfy. Sprawa nie do wygrania, na pewno nie z TP. Z prawnego/moralnego
    > punktu widzenia można skarżyć użytkownika numeru 0700 czyli autora
    dialera.
    > Też nie do wygrania raczej.
    >
    > Na przyszłość: blokada 0700 w TPSA.
    >
    > Aha, zaraz zapewne odezwie się Pan Elita.pl prezentując "Stowarzyszenie
    > Twórców Internetowych", uprzedzam, nie ładuj się w to! Tylko kretyn
    podpisze
    > ich (jego) pełnomocnictwo "na wszystko". Jeśli moja odpowiedź wydaje Ci
    się
    > mało wiarygodna, spytaj na pl.misc.telefonia.
    >
    > Piotr
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1