    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Date: Thu, 25 Nov 2021 19:41:39 +0100

    W dniu 25.11.2021 o 17:43, J.F pisze:

    > Ale IMHO istotne co nie podkresliles.
    > " - bo 90% tych wydatków
    > i tak albo wraca do budżetu, albo w innej
    > postaci na miejscu, np. u sklepikarza sprzedającego bułki i margarynę
    > (serio, zostało to policzone)"
    >
    > wiec 90% zasila niemiecka gospodarke, ale niekoniecznie wraca do
    > budzetu.

    No i?
    Aaa... już wiem, ci operujący w tej gospodarce całość zatrzymują dla
    siebie, kupują za to mercedesy i w ogóle nie płacą podatków po sprzedaży
    bułek i margaryny. O to ci chodziło?

    > I podatnik doplaca nie 10%, ale 50% czy 60%.

    Już raz linka podawałem i była okazja do przeczytania tekstu ze
    zrozumieniem (to nie to samo co przelecenie, bo tezy nie są jasne, za
    dużo informacji i w ogóle za dużo do czytania):

    https://oko.press/awantura-o-poligamie-a-naprawde-ko
    rzystaja-niemieckiej-pomocy-uchodzcy-cudzoziemcy-a-z
    wlaszcza-polacy/

    "Prof. Dr. Holger Bonin z Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung,
    Europejskie Centrum Badań nad Gospodarką w Mannheim, twierdzi, że
    cudzoziemcy wręcz odciążają państwo opiekuńcze. W sumie więcej wpłacają
    do budżetu państwa niż z niego biorą. Np. w 2012 roku licząc wydatki
    państwa na kształcenie i pomoc socjalną oraz podatki, które w tym czasie
    imigranci wpłacili do niemieckiego budżetu, obliczył, że państwo
    zarobiło na każdym 3300 euro netto. Było to przed wielką falą uchodźczą
    z 2015 roku."
    (...)
    "W tej sumie mieszczą się: ponad 7 mld euro na walkę z przyczynami
    uchodźstwa na miejscu, 1,4 miliarda euro to pomoc humanitarna w rejonach
    objętych wojną, ponad 14 miliardów wydane w samych Niemczech na
    utrzymanie, kursy integracyjne, szkoły dla osób czekających na azyl.

    90 procent sumy wydanej na miejscu wpłynęło z powrotem do gospodarki.
    Wydano je na miejsca pracy i pensje dla nauczycieli, pracowników
    socjalnych, wynajem budynków na domy dla uchodźców, budowanie nowych. Te
    pieniądze zostają w Niemczech."

    I specjalnie dla ciebie, bo znowu przelecisz i nie zauważysz:

    "Pełnymi garściami korzystają z tego prawa Polacy pobierając od
    niemieckiego państwa pomoc socjalną. W 2017 roku było to 88 tysięcy
    osób. Wśród obywateli krajów UE byliśmy na pierwszym miejscu."

    Powrotu zdrowia życzę.
    Piotr