  • Data: 2009-06-17 07:06:41
    Temat: Re: Czy potrzebna kasa fiskalna
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baczek pisze:

    > Jezeli kupilem samochod (osobowy + krata)w 1999r i odliczylem VAT. To teraz
    > sprzedajac VATu nie naliczam ?
    >
    > Pozdrawiam

    Nie, u Ciebie będzie inaczej;)

    Janosik kupił samochód na przełomie 2007/2008, więc zakładam, że
    skorzystał z "dobrodziejstwa" przepisów dot. nabycia po samochodów
    po 1 maja 2004 r. z częściowym prawem do odliczenia VAT (na podstawie
    regulacji art. 86 ust. 3 i 5 ustawy) - bo wszyscy tak wtedy robili :)

    Dlatego na mocy § 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego do ustawy o
    VAT Janosik skorzysta ze zwolnienia z VAT, które ma zastosowanie w ww.
    sytuacji.W tym przypadku przy sprzedaży samochodu przysługuje również
    prawo do zastosowania zwolnienia, jeżeli tylko zostanie spełniony
    warunek uznania go za towar używany w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 2
    ustawy. Czyli będzie on faktycznie używany przez dostawcę do prowadzonej
    działalności nie krócej niż pół roku.

    U Ciebie natomiast obowiązują zasady "ogólne", czyli sprzedaż rzeczy
    ruchomych może być objęta zwolnieniem z VAT tylko wówczas, gdy spełnione
    zostaną jednocześnie dwa warunki:
    1.towar spełnia kryteria towaru używanego,
    2.przy jego nabyciu nie przysługiwało prawo do odliczenia VAT.

    Ergo - Ty VAT naliczasz i odprowadzasz:)
    Tomasz