  • Data: 2005-08-12 17:27:47
    Temat: Re: Czy operator ma rację?
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke) szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Aug 2005 08:21:28 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> wrote
    in article <4...@n...home.net.pl>:

    > Oj... Pytanie w stylu co by było gdyby babcia miała wąsy... Wszystko
    > zależy od tego co jest napisane w umowie.

    Nie ma żadnej umowy z tym operatorem. Została rozwiązana. Jest umowa z
    nowym operatorem, ale nowy operator nie może świadczyć usług z powodu
    zaniedbania lub złośliwości poprzedniego operatora.

    > Z ciekawości zajrzałem do
    > umowy jaką sam zawarłem z operatorem telefonicznym. Jest tam napisane,
    > że operator dostarcza mi łącze POTS z którego korzystam. Wynika z tego,
    > że łącze jest własnością operatora.

    Moje gratulacje/wyrazy ubolewania - niepotrzebne skreślić.

    A łącze autora wątku nie należy do operatora, z którym rozwiązał umowę:
    .---
    `---<42f7b957$0$15462$f69f905@mamut2.aster.pl>

    > I teraz - skoro ktoś rozwiązał
    > umowę a nie dopilnował usunięcia z lokalu nie należącego do niego
    > łącza

    W pierwszym poście jest to dokładnie opisane. Człowiek zgłaszał
    nieodłączenie sygnału dwa razy. Nie wiem, jak jeszcze mógłby
    ,,dopilnować'', chyba pod pistoletem zmusić jakiegoś fachowca
    znalezionego w siedzibie operatora do odłączenia sygnału.

    > a zamiast tego radośnie sobie z tego łącza korzystał - to
    > niby dlaczego ma za to nie płacić?

    Bo rozwiązał umowę z tym operatorem i podpisał nową, z innym. Poprzedni
    operator wbrew jego woli (...radośnie...) zmuszał go do dalszego
    korzystania ze swoich usług lub do wyrzeczenia się korzystania z
    telefonu na bliżej nieokreślony czas.

    > Zupełnie inna sprawa to abonament,
    > pytałem o to ale jakoś autor wątku nie odpowiedział (lub przegapiłem
    > w nawale postów jego odpowiedź).

    Moim zdaniem w pierwszym poście jest na to odpowiedź:
    .---
    | "... Wyjaśniamy, że poprzez wykonywanie połączeń wychodzących czyli
    | wielokrotne dokonywanie czynności faktycznej - korzystanie z usługi
    | i nie zgłoszenie braku odłączenia sygnału Operatorowi [to jest nieprawda,
    | ponieważ 2-krotnie zgłaszałem], złożył Pan oświadczenie Operatorowi
    | o zawarciu umowy na tych samych warunkach, co umowa pisemna.
    `---<42f7abbc$0$15471$f69f905@mamut2.aster.pl>

    Nie znam operatora telefonii stacjonarnej, który ma umowy bez
    abonamentu.

    Poza tym Twoje rozumowanie w tym punkcie wydaje mi się niekonsekwentne.
    Czemu abonament to zupełnie inna sprawa? Przecież nawet gdyby były
    klient wyrzekł się wykonywania połączeń wychodzących, spokojnie mógłbyś
    argumentować: ,,Operator dostarczał sygnał, umożliwiając byłemu
    klientowi odbieranie połączeń przychodzących oraz wykonywanie połączeń
    bezpłatnych (BOK, pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja, itp.), a
    były klient radośnie sobie z tego korzystał - to niby dlaczego ma nie
    płacić abonamentu?''

    Nina
    --