eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożonego? › Re: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożo
  • Data: 2008-06-14 20:52:08
    Temat: Re: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożo
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PlaMa <m...@w...pl> napisał(a):

    > To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego
    > korzystam i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do
    > odpowiedzialności?

    Przestępstwo z art. 278 par. 2 kk nie polega na korzystaniu z pirackiego
    oprogramowania, tylko jego uzyskaniu wbrew zgody osoby uprawnionej w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej.
    Oczywiście jeśli swoim zachowaniem wypełnisz znamiona czynu zabronionego (tego
    czy innego), to ponosisz normalną odpowiedzialność karną, a szef odpowiada
    także za popełnienie przestępstwa w formie sprawstwa kierowniczego albo
    podżegania.

    pozdrawiam
    kuba