  • Data: 2004-09-05 20:46:12
    Temat: Re: Czy nowe prawo nie jest kretyńskie? ("pedofilia")
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Arek wrote:
    > [..]

    > Jest niedziela wieczór nie chce mi się myśleć o Tobie.

    Tobie to się w ogóle nigdy nie chce myśleć - niezależnie od
    potencjalnego tematu ;->

    > Po prostu mów pełnymi wypowiedziami, a nie kalamburami.
    > Odpowiedzialność karna jest po ukończeniu 18 lat.

    SIEDEMNASTU.

    Art. 10. KK
    § 1. Na zasadach określonych w tym kodeksie odpowiada ten, kto popełnia
    czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat.

    OK, istnieje jeszcze § 4, który pozwala na stosowanie reguł dla
    nieletnich, ale jest on stosowany wtedy i tylko wtedy gdy (i tu dokładny
    cytat warunku z tego tego paragrafu) "okoliczności sprawy oraz stopień
    rozwoju sprawcy, jego właściwości i warunki osobiste za tym
    przemawiają". Czyli jest to możliwy wyjątek.

    A regułą jest, że 17-latek podpada pod KK.