eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy można złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa w tej sprawie? › Re: Czy można złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa w tej sprawie?
    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa w tej
    sprawie?
    Date: Mon, 28 Apr 2008 06:26:20 +0200

    marek pisze:
    > Chodzi o nakaz jazdy na światłach mijania w dzień, który został
    > wprowadzony wbrew wszelkim cywilizowanym regułom, a co więcej, w
    > momencie jego wprowadzania były znane jego niekorzystne skutki.
    > W skutek tego nakazu ilość zabitych na drogach wzrosła o 500 osób.
    > Dane te pochodzą ze strony http://bezswiatel.4.pl, gdzie jest
    > przeprowadzona gruntowana analiza tego problemu.
    > Czy prokuratura przyjmie taki wniosek i gdzie go składać? Miejsce
    > popełnienia przestępstwa to chyba Warszawa (tam jest Sejm), ale może
    > trzeba zacząc od Prokuratury Krajowej?

    Tekst jest zacny, dlugi i niepodparty zadnymi linkami.

    "Według badań przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego
    tylko 11% procent" - link?

    "Nie ma dowodu, że jazda z włączonymi światłami mijania w ciągu dnia
    zwiększa bezpieczeństwo"- ale rozumiem sa dowody, ze zmiejsza
    bezpieczenstwo?

    "System percepcji wzrokowej człowieka w toku milionów lat ewolucji
    został doskonale przystosowany do światła słonecznego, dlatego nie ma
    potrzeby wspomagania go nienaturalnymi, świecącymi prosto w oczy
    światłami." - ile masz wzrostu, ze swiatla mijania swieca ci prosto w oczy?

    "Jazda z włączonymi światłami mijania w dzień powoduje zmęczenie oczu,
    irytację, złe samopoczucie (..)" - link do przeprowadzonych badan?

    "Kierowca nie powinien posiadać prawa jazdy, jeżeli twierdzi, że nie
    widzi w dzień innych pojazdów bez włączonych świateł mijania, bo jakim
    cudem zobaczy np. dziecko idące poboczem? Kandydaci na pilotów samolotów
    przechodzą szereg badań psychofizycznych, w tym gruntowne badania
    wzroku." - Jesli juz przy pilotach: Zakazac oswietlania pasow
    startowych!!!!, jesli ktos nie widzi lotniska nie powienien byc
    pilotem!!!! I zakazac oswietlania samolotow!!! jesli ktos nie widzi
    samolotu, nie powienien byc kontrolerem lotow!!!!

    Itd., itd.

    Jeszcze jedno "Nieoficjalnie policjanci mowia(....)" - nieoficjalnie to
    sobie nawet szewcy moga mowic rozne rzeczy.

    Badania, badania, badania, gdziez one sa?. Gdzie sa rzetelne badania
    natezenia ruchu, zmiany sredniej wieku posiadacza PJ? Zageszczenia
    pojazdow na km. biezacy drogi? I tysiace innych czynnikow. Jedyne, co
    mozna byloby zrobic, to eksperymentalnie w jednej polowie Polski ZAKAZAC
    uzywania swiatel w dzien, a w drugiej polowie kraju niechaj byloby po
    staremu. Dopiero taki eksperyment moglby przyniesc jakies miarodajne
    wyniki w dluzszym okresie.

    Ja osobiscie jestem zwolennikiem jazdy na swiatlach. Jesli zobacze
    przekonujace badania jestem w stanie zmienic swe stanowisko i przyznac
    sie do bledu.

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm