  • Data: 2006-05-06 09:31:08
    Temat: Re: Czy mam obowiązek zwrotu pieniędzy?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a):

    > generalnie nie działa na aukcjach.

    Generalnie? A masz jakieś wsparcie - np dane na temat procentowego
    udziału sprzedaży konsumenckiej w ogólnej ilości zawieranych na aukcjach
    umów?

    Bo że w przypadku sprzedawców mających siedzibę za granicą to owszem,
    może nie działać, ale w pozostałych wypadkach polskie prawo działa na
    aukcjach. Zawsze.

    Sprzedaż na aukcjach internetowych jest sprzedażą na odległość. Warunki
    sprzedaży na odległość, prawa i obowiązki stron reguluje Ustawa o
    ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U nr 22 z 31 marca 2000r).
    Nie każda sprzedaż na odległość podlega tej ustawie, tylko ta która jest
    dokonywana przez przedsiębiorcę "który w taki sposób zorganizował swoją
    działalność".

    Każda sprzedaż na Allegro dokonana przez przedsiębiorcę który między
    innymi w taki sposób sprzedaj swoje towary/produkty podlega tej ustawie.
    Jak kupujesz towar od firmy, która handluje przez Allegro jesteś
    chroniony ta ustawa i masz 10 dni na zmianę zdania i zwrot nieużywanego
    towaru z żądaniem zwrotu pieniędzy a sprzedawca nie ma prawa odmówić ani
    potrącić niczego z kwoty do zwrotu. Koszt przesyłki nie podlega zwrotowi.

    Nie jestem pewna do końca, ale jak kupujesz do przedsiębiorcy który na
    Allgro wystawił np. jakiś swój środek trwały i jest to w jego przypadku
    jednostkowe zdarzenie to te przepisy raczej nie obowiązuję bo nie ma
    mowy o organizowaniu sobie działalności w taki sposób.

    Jak kupujesz od osoby fizycznej nie będącej przedsiębiorca, to takiej
    ochrony także nie ma.

    Inna sprawa że na Allegro co i rusz spotyka sie sprzedawców, którzy mają
    powystawiane po kilkadziesiąt sztuk jednorodnego, nowego towaru co
    sugeruje działalność gospodarczą, a rachunku ani faktury wystawić nie
    chcą. Ale to juz inna broszka.

    Maddy

    ps. ktoś tu ma poprzestawiane kodowanie w tym wątku

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813