  • Data: 2011-07-26 17:05:36
    Temat: Re: Czy krzyki to obraza
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Animka w <news:j0i13v$4qu$3@node2.news.atman.pl>:

    > A co "mówi" SJP?

    "Wyraz policja może oznaczać: 1) organizację powołaną do ochrony porządku i
    bezpieczeństwa publicznego, 2) jakąkolwiek część tej organizacji (np.
    komendę), 3) jej funkcjonariuszy, a także 4) budynek, w którym się ona
    mieści. W każdym z wymienionych znaczeń stosujemy małą literę. Wielką literą
    wyraz ten możemy zapisać, mówiąc o instytucji podległej Ministerstwu Spraw
    Wewnętrznych i Administracji, np. w wyrażeniu komendant główny Policji, choć
    i tu wolno użyć małej litery.
    [...]
    -- Jan Grzenia, Uniwersytet Śląski"

    Ergo -- Bydlę miał rację przy "była Policja" i nie miał racji przy
    "funkcjonariusz Policji"

    --
    Tomasz Nycz