  • Data: 2005-04-08 16:53:59
    Temat: Re: Czy komornik może zająć mieszkanie i eksmitować ?
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jeżeli jedna ze stron dysponuje swoim odrębnym majątkiem? Np.majątkiem
    > ze
    > spadku . Wydaje mi się że nie wchodzi to we wspólnotę i strona ta tym
    > majątkiem nie odpowiada.

    Odpowiada także majątkiem odrębnym, jest to bardzo przejrzyście ujete w
    ordynacji podatkowej. Wszelaki majątek wniesiony po zawarciu związku
    małżeńskiego jest traktowany jako "majątek wspólny" i jako taki podlega
    egzekucji. Sposobem pośrednim na uniknięcie egzekucji majątku jest
    rozdzielność majątkowa, najlepiej zawarta w trakcie zawierania związku
    małżeńskiego lub zanim rozkręci się interes i najlepiej dokonać wtedy
    podziału majątku lub przepisać wszystko na drugiego małżonka (bardzo
    niebezpiecznie), bo potem to już nie ma ratunku. Od początku roku weszły
    nowe przepisy KC (dokładnie to chyba w rodzinnym i opiekuńczym)które
    poniekąd służą dłużnikom. Obecnie organ egzekucyjny (lub wierzyciel) będzie
    musiał udowodnić że wiedział i zgadzał się na prowadzenie działalności
    gospodarczej przez współmałżonka (może wydaje się to smieszne ale miałem
    doczynienia z kilkoma przypadkami gdzie żona robiła wielkie oczy gdy się
    dowiadywała że mąż miał firmę i ten telewizor który wynoszą to za długi).
    Jeżeli nie udowodni się takiego faktu to nici z egzekucji :)

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl