    From: Przemysław Bernat <P...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jak nie zaplace OC .... ?
    Date: Thu, 21 Nov 2002 14:32:57 +0100

    Marcinka wrote:
    > No wlasnie .. zmarl moj dziadek z ktorym mialem samochod we wspolwlasnosci
    > zarejestrowany na dziadka. Za kilka dni otrzymam dokumenty zeby moc
    > przerejestrowac auto na siebie. Tyle ze jutro mija termin platnosci raty OC.
    > Czy jesli nie zaplace to potem ktos bedzie sie mnie czepial za to?

    Będzie się czepiał ZU o odsetki. Jakieś grosze. Polisę masz, jest ona
    ważna. Polisa OC jest zawsze na rok i jeżeli nie wypowiesz to
    automatycznie się przedłuża na kolejny. Na skutek tego, że masz ważną
    polisę to UFG nie ma się Ciebie o co czepiać.
    Problem bywa tylko jak kończy się ważność dokumentu polisy ( tzn. mija
    rok od wystawienia, nie dotyczy zapłacenia drugiej raty skladki ). Nie
    można wtedy okazać policjantowi polisy OC za to można narobić sobie
    kłopotów.
    Jeżeli nie masz zamiaru na razie jeździć tym autem to nie ma problemu.
    Zapłać kiedy będzie Ci wygodnie. ZU naliczy odsetki, ale nie są to
    szalone kwoty.
    BTW Filar dla nowych klientów nie pozwala płacic OC w ratach. Mnóstwo
    ludzi robiło tak, że płacili pierwszą ratę, brali polisę na rok i szukaj
    wiatru w polu. Oczywiście jest droga egzekucji, ale długa i wyboista.

    --

    Pozdrawiam,

    Przemek