  • Data: 2005-12-07 19:54:28
    Temat: Re: Czy gra-lancuszek jest karalna ?
    Od: "V" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niektóre kraje uznają, ze za głupotę się płaci
    > ale są i takie, w których podobne "gry" doporowadziły do dużych rozruchów.
    >
    > Dlatego tez niektóre kraje zakazują organizowania "gier"
    > opartych na piramidce finansowej
    >
    > Bogusław

    ROzumiem, ze chodzi o ustawe z 16 kwietnia 1993 o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji, a w szczegolnosci o artykul 17c (tekst jednolity).
    Ustawe o n.k. przerabialem juz gdzies tak w 1997-1998 roku i dalej nie wydaje mi
    sie, abyscie moi czcigodni rozmowcy doczytali *dokladnie* zasady w podanym
    linku, a tylko toczycie dyskusje w oparciu o nieswieze (!) informacje, z ktorymi
    kazdy z Was gdziestam sie jakostam zetknal - wobec czego traktujecie ten
    przypadek na rowni z tamtymi (gniotami zreszta, co przyznaje).
    Z artykulu 17c najwazniejsze jest slowo "obietnica", ktore nigdzie nie pada w
    tresci regulaminu. Czy mozliwe jest zatem "nabieranie" ludzi wprost nie
    obiecujac im pieniedzy (bo obietnica jest czynem nieuczciwej konkurencji) oraz
    dodajac klauzule o ryzyku wlasnej odpowiedzialnosci ?
    Nie. Moze wiec chodzi o co innego ?