  • Data: 2007-09-05 20:36:54
    Temat: Re: Czas pracy w podróży służbowej
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fbmg1f$705$1@atlantis.news.tpi.pl krzychol
    <k...@n...pl> pisze:

    > Proszę o pomoc w rozwiązniu następującego problemu:
    > czy jeżeli jestem delegowany w podróż służbową samochodem służbowym i
    > podczas podróży pełnię obowiązki kierowcy tegoż samochodu, to należy mi
    > się za to wynagrodzenie, czy też nie?
    > Jestem zatrudniony na stałe na umowę o pracę - jako projektant, nie
    > kierowca. Obowiązek kierowania pojazdami nie jest zawarty w sposób jawny w
    > mojej umowie o pracę. Kierowanie pojazdem nie jest ani jedynym, ani
    > głównym celem podróży.
    > Wg mnie kierowanie pojazdem jest pracą na rzecz przedsiębiorcy świadczoną
> [...]
    Może byc różnie.
    Art. 22 §1 KP wyraźnie stwierdza, że stosunek pracy obejmuje wykonywanie
    pracy określonego rodzaju. Twierdzisz, że w umowie nic nie masz o pełnieniu
    funkcji kierowcy, nawet własnego. ;))
    Istnieje jednak coś takiego, jak zakres obowiązków. Tam często umieszczone
    jest "wykonywanie innych poleceń przełożonych". Tyle, że polecenia te muszą
    być związane z charakterem wykonywanej pracy (tu przydatny art. 29 KP) i
    kwalifikacjami.
    Kwalifikacje zapewne masz (prawko).
    Jeśli otrzymałeś (i przyjąłeś) jako narzędzie pracy auto służbowe, to
    zapewne charakter pracy wymaga jego używania, jak sądzę - poprzez jego
    prowadzenie. I wówczas IMOpracodawca ma rację.
    Ale jeśli nic takiego nie miało miejsca i po prostu pracodawca chce cię
    incydentalnie wysłać w podróż służbową dając ci na ten raz auto to możesz
    odmówić lub zgodzić się za dodatkowym wynagrodzeniem.
    Tak czy inaczej uwaga na:
    - stan pojazdu
    - ubezpieczenia
    - zapisy dotyczące odpowiedzialności materialnej.

    --
    Jotte