  • Data: 2007-03-24 05:16:55
    Temat: Re: Co to jest droga publiczna?
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Filip" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:eu1m3q$413$3@serwer.infinity.net.pl...

    > Drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie ww. ustawy do jednej z
    > kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej
    > przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w ustawie lub
    > innych przepisach szczególnych.
    >
    > Reasumując, to uważam, iż przez wymienione w art. 1 PoRD "drogi
    > publiczne" należy uważać te, które po prostu są publicznie dostępne. A
    > więc uznać, że jest to każda "droga" (a więc i plac, parking czy
    > jakikolwiek inny teren, co do którego z okoliczności towarzyszących
    > wynika, iż zdaniem zarządcy tego terenu jest przeznaczony do ruchu
> [...]

    Sam sobie przeczysz i piszesz bzdety.
    Plac, parking, teren stacji benzynowej itp. nie jest ani drogą ani drogą
    publiczną ponieważ nie jest zaliczony do żadnej kategorii dróg. Pomyliło ci
    się pojęcie drogi publicznej z miejscem publicznym (i tak dobrze że nie z
    domem publicznym;))
    Jako ciekawostkę powiem, że kolizja z zaparkowanym samochodem w miejscach
    przeze mnie wymienionych nie stanowi żadnego wykroczenia i nie podlega
    karaniu. Kodeks po prostu tam nie sięga.

    --
    Pzdr
    Leszek