    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to jest dobrowolne poddanie siÄ? karze i jak to dziaĹ?a?
    Date: Fri, 15 Jun 2007 20:09:04 +0200

    Użytkownik "Maksymilian Misiurski" <x...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2007.06.15.02.21.37.155984@wp.pl...

    > Co to jest wogole dobrowolne poddanie się karze i czy uprawnia do
    > wyjasnienia sytuacji?

    Ty się przyznajesz, a prokurator uzgadnia karę. Ale tu nie ma miejsca do
    wyjaśniania. Prokurator proponuje jakąś tam karę. Ty się zgadzasz, albo
    nie. Sąd to zatwierdzona (zazwyczaj, bo teoretycznie może nie zatwierdzić,
    choć po latach tej procedury wypracowano standardy i prokurator proponuje
    taką karę, jaką sąd zatwierdzi) i po sprawie.

    > Na komendzie powiedzieli mi ze jeżeli poddam się karze dobrowolnie to
    > sprawa odbędzie się zaocznie i nie bede mogl sie usprawiedliwic. To
    > prawda?

    Tak.

    > Ponadto funcjonariusz powiedział że jedyną możliwościa zebym mógł
    > opisac zdarzenie jest skierowanie sprawy do sądu a nie dobrowolne
    > poddanie się karze , - mowił prawdę czy kłamał.

    Mówił prawdę. Tylko pomyśl, co Ci da prawo do wyjaśnienia.

    > Btw. Sytuacja jest nie typowa :) bo na rowerze jezdzilem po raz pierwszy
    > od praktycznie 20 lat ;).

    I z tego powodu uznali, że popełniłeś przestępstwo?