    Date: Fri, 24 Jun 2011 10:30:17 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?

    Tomasz P yra wrote:
> [...]
    > - rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dla fotoradarów również
    > mówi o dokładności +-3km/h
    > - niedawna nowelizacja PoRD określa wymóg (fakt że dotyczący jeszcze
    > niewydanego rozporządzenia) określenia sposobu kontroli w sposób
    > uwzględniający tolerancję 10km/h w stosunku do prędkości dozwolonej
    > - w PoRD (Art. 129h ust. 5) jest wymóg wydania rozporządzenia
    > zawierającego szczegółowe przepisy wykonawcze dla wykonywania takich
    > kontroli, rozporządzenia nie ma i w związku z tym fotoradary robią
    > zdjęcia nielegalnie. Takie interpretacje można znaleźć np. tu:
    iejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html

    > Strażnik gminny stwierdził że moje wyjaśnienie niczego nie wnosi i w
    > związku z tym skieruje sprawę do sądu.
    >
    > Sprawa IMO powinna być do wygrania w cuglach, ale jako że nie mam
    > pojęcia o tym co się teraz będzie działo, to nie chciałbym wdepnąć na
    > jakąś proceduralno-formalną minę.
    > No i tu pytanie - co teraz się będzie działo?

    Jak już wysłałeś pismo to pewwnie sprawa jest lub wkrótce będzie skierowana do
    sądu który najpier będzie rozpatrywał "zaocznie" (albo oddali albo wyda wyrok
    nakazowy). Jak się z wyrokiem nakazowym nie będziesz zgadzał to o tym sąd
    stosownie informujesz i będzie się musiała odbyć normalna rozprawa. Możesz też
    wystąpić z prośbą o przeniesienie sprawy to twojego sądu rejonowego, tylko
    lepiej ją sensownie umotywować. Wtedy strasznik musiałby przejechać się do Ciebie :)

    > Stawić się w sadzie nie dam rady, chciałbym wysłać pisemne wyjaśnienia
    > (czy może to się nazywa inaczej?)
    > Czy muszę tu wyjść samemu z tymi wyjaśnieniami, czy zostanę pisemnie
    > powiadomiony o takiej możliwości i trybie złożenia takich wyjaśnień?

    Wątpię. Jak sam się nie dowiesz to kolejnym pismem (jeśli w ogóle będzie) będzie
    wyrok w trybie nakazowym.

    > Ile
    > będę miał czasu i co jeżeli będę np. na urlopie i nie zdążę odebrać pisma?

    Pismo wysłane pod dobry adres uważa się za doręczone.

    > Czy może wyjaśnienia wystarczy przekazać do SG wraz z odmową przyjęcia
    > mandatu i one wtedy trafią do sądu?

    Jeśli jeszcze nie odmówiłeś to wysyłaj wraz z odmową.

    > I co tam najlepiej napisać?
    > Bo jak widać zarzutów wobec tej kontroli mam kilka - wymienić wszystkie?
    > Czy któreś sobie lepiej darować?

    Wszystkie sensowne. Wskazując zresztą ich niezależność. Np.
    1. Pomiar niczego nie dowodzi
    i niezależnie od powyższego
    2. Pomiar był wykonywany niezgodnie z prawem

    > Jak najlepiej zredagować takie pismo?
    > "Po ludzku", czyli zwięźle i treściwie napisać o co chodzi?
    > Czy lepiej wysilić się na język urzędowo-prawniczy wplatając w środku
    > zdania pełne tytuły aktów prawnych, numery dzienników ustaw itp. itd. -
    > wtedy jedno zdanie lubi być bardzo długie i obawiam się czy gdzieś po
    > drodze nie zginie jego sens.

    Nie musi być połamanym językiem, ale odniesienia wprost do konkretnych
    artykułów, punktów i podpunktów konkretnych ustaw (ustawa o Ple Ple Ple z dnia
    31 lutego 1813r. z późniejszymi zmianami, Art 13. p.7)

    Jeśli chcesz, żeby sprawę oddalono to napisz tak, żeby wszytskie argumenty do
    oddalenia były podane na tacy.

    \SK