    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze dobry prawnik? rowod
    Date: Wed, 14 Jul 2010 17:06:54 +0200

    W dniu 2010-07-14 13:27, NieZnamSie pisze:
    > Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:i1jtnq$8nb$1@news.onet.pl...

    > czy powódka może wnioskować o nieobciążanie męża/pozwanego? - chcialaby
    > sama zaplacic adwokatowi.

    Może nie wnosić o zasadzenie kosztów zastępstwa - wtedy sad nie orzeknie
    o tym. Czyli powódka musi wyraźnie powiedzieć swojemu pełnomocnikowi, ze
    ona mu płaci i ma nie wnosić o te koszty.

    > wtedy i tak sad kaze placic pozwanemu?

    wtedy rzeczywiście pozwany nie poniesie tych kosztów
    > czy takie zachowanie powodki wplynie na opinie sadu, zmieni jej obraz
    > lub obraz pozwanego na jego np. niekorzysc?

    nie jestem sadem ;), ale moim zdaniem nie zmieni, sąd się zdziwi, ale
    już nie takie rzeczy sąd widział

    > 1. powodka nie wnioskuje w pozwie o alimenty

    Ale może zażądać później - lepiej nie mieć wyłącznej winy.
    > 2. powodka zarabia ponad srednia krajowa a pozwany mniej bo 2/3 sredniej
    > krajowej - czy tu w ogole sa mozliwe alimenty na rzecz lepiej
    > zarabiajacej zony?
    > zony ma dom, duzy, nowy, w pelni wyposazony
    > pozwany - mieszkanie male, do remontu.
    >
    > sa jakies inne korzysci/niekorzysci z orzeczenia winy obu stron? z
    > punktu widzenia pozwanego?

    Powódka może w przyszłosci, za rok, dwa, nagle zbiednieć. Jeśli jednak
    nie ma ryzyka alimentów, to kwestia winy jest bez znaczenia.

    > co warto zrobic pozwanemu?
    > składac wniosek/pozew przeciwny? o uznanie winy zony? lub o uznanie
    > wspolwiny?
    > czy lepiej bez wnisku walczyc o "winne obie strony" podczas procesu?

    Spróbować przekonać żonę do zmiany stanowiska i do cofnięcia wniosku o
    orzekanie o winie. Jak się nie uda - walczyć o współwinę, chyba ze
    zachodzi sytuacja jak wskazano wyżej - nie ma ryzyka alimentów, to wtedy
    wina jest bez znaczenia

    > niestety, jest rozdzielnosc majatkowa, kazde mieszka osobno, prowadzi
    > swoje osobne gopodarstwo domowe.
    > nie dowiedzie sie tego co piszesz.

    Eee tam, "ja ją wciąż kocham wysoki sądzie, chcę byc z nią"
    Ale po co? Mieszkaja osobno, to szkoda czasu na utrzymywanie fikcji.

    > no wlasnie - te alimenty:
    > 1. powodka o nie nie wnioskuje
    > 2. powodka zarabia znacznie lepiej
    > 3, powodka dostala juz jako 'zadoscuczynienie' - majatek (dom), ktorego
    > ani nie miala ani nie wniosla do zwiazku, oraz dobra wola pozwanegobylo
    > rdzielenie oszczednosci 50/50 mimo niesprawiedliwego i niekorzystnego
    > dla pozwanego podzialu dom/mieszkanie.

    Frajer i tyle ;)

    --
    nowy komputer, bez sygnaturki