  • Data: 2009-05-11 10:58:24
    Temat: Re: Co mi grozi...
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Art. 25. § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie koniecznej odpiera
    bezpośredni, bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem.
    § 2. W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególności gdy
    sprawca zastosował sposób obrony niewspółmierny do niebezpieczeństwa
    zamachu, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić
    od jej wymierzenia.
    § 3. Sąd odstępuje od wymierzenia kary, jeżeli przekroczenie granic obrony
    koniecznej było wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych
    okolicznościami zamachu.

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !